Console racegames om te leren rijden?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Wilmo
E21 Mad

Console racegames om te leren rijden?

Post by Wilmo »

Een vriend van mij is voormalig jeugdkampioen karten van Estland. Na een babbel met Jeroen waarin hij voorstelde om eens met een coureur op pad te gaan en dat Gerwin vol lof praatte over de tips van Jeroen naast zich, besefte ik me dat ik dus ook een coureur in mijn vriendengroep heb.

Ik ben eens met hem gaan praten en hij beweert dat games als Forza 2 (geen flauw benul) realistisch zijn. Natuurlijk heb je niet het gevoel in je kont wat de kont doet en wat de voorbanden precies aan het doen zijn, maar wel om je lijn te oefenen. Hoe denken jullie hierover? Kennelijk zijn er ook vroege M's in Forza, heeft iemand ervaring in eenzelfde M als in een spelletje?

Maar hij kon de uitnodiging om eens te rijden in mijn auto niet afslaan :driving

gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Re: Console racegames om te leren rijden?

Post by gerrit323 »

Ik vind dat deels waar .. als ik sim is dat het spel "asseto corsa" en ik weet uit ondervinding dat de eigenaar en 1ste piloot van de race bmw die wij sponsoren op simulator iets trager is dan ikzelf op eenzelfde circuit en dezelfde wagen. We zijn al een aantal keer in groep gaan simmen en ik ben toen steeds gewonnen en hij was steeds 2de. Hij is echt wel een goede piloot die meedraait om de eindtitel en heeft al verschillende overwinningen behaald in zowel karting als racing

Dit wil echter niet zeggen dat ik evengoed als hij met een echte wagen over circuit zal rijden .. daar heb je extra dimensies zoals echte snelheid en de bewegingen van het chassis. Volgens hem is het wel zo dat als je goed bent op de sim dat je veel sneller dingen oppikt in een echte wagen

Goed kunnen simmen bewijst een goed basisgevoel en een goede basistechniek die zeker kan leiden tot het beter worden achter het echte stuur.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan

https://pksolutions.be/
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Console racegames om te leren rijden?

Post by Jeroen »

Het helpt zeker om een basis te vormen en ook om een circuit een beetje te leren kennen, helemaal op een lange en complexe baan als de Nordschleife waarvoor ik in een heel ver verleden weleens met DTM Race Driver gespeeld heb. Uiteindelijk vind ik het verschil met de praktijk behoorlijk groot omdat je gewoon niet aanvoelt wat er gebeurt idd, verkanting in de baan, lastwissels enzo. De werkelijkheid is altijd uitdagender maar het kan wel een stukje ondersteuning geven.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply