ook even voorstellen..

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
elaxo
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '78 323i Manueel

ook even voorstellen..

Post by elaxo »

Hoi iedereen ,
Ik ben Alex Verhoeven een jonge kok uit Kasterlee Belgie (http://www.fleur-de-sel.be) even wat sluik reclame :whistle
Ik ben eigenlijk al redelijk actief met oude brommers sinds men 14 en na ik laatst mijn ultieme honda monkey heb gebouwd werd het tijd voor eens iets anders.
Niet echt relevant voor het topic maar is 90% costum en toch leuk om te zien vind ik.
Deze is nog steeds in mijn bezit samen met nog wel wat originele honda types die ik houd kwestie van liefhebberij ook voor het originele.
Image

Ondertussen ook enkele Mini's opgeknapt de laatste was deze
Image
is een recent modelletje maar moet ook dienen voor reclame met de zaak en het vriendinnetje mee te laten rijden.

Nu ben ik ondertussen bezig aan een bmw 1502 , zal niet volledig origineel worden, komt een bmw TII blokje in met schrick nokkenas en dubbele webers en de rest van de benodigdheden.
Word ook iets lager gezet op BBS RM 15"
interieur word zwart leer omdat dit niet meer te redden was .
Kleur word terug origineel Golf gelb.
stond zo :
Image

staat nu zo:
Image

Omdat het restaureren best even duur en ik toch graag een classic wou om in men vrije tijd mee te rijden heb ik laatst de 323i gekocht van Nick .
Deze zal waarschijnlijk een klein beetje zakken en misschien in de zomer een leuk bbs velgje en de algemeen bekende BBS spoiler .
De deuren gaan deze winter terug in de lak en verder is goed oppoetsen en dat moet volstaan om ook gewoon eens wat rijplezier te hebben.(maar dat zeg ik altijd in het begin)
Betere foto's volgen nog.
Image

voor het dagelijkse gebruik heb ik het meeste met BMW gereden :
eerste BMW was een zwarte E90 320 diesel (geen foto van denk ik )
Daarna 135i (helaas eens een stuurfoutje gemaakt en deze is voor export gegaan)
was de leukste auto die ik ooit gehad had , ook gechipt en na wat werk aan de coolers hadden we 390pk zeer leuk ding maar helaas slechte chauffeur geweest .
Image

Nu nog een tijdje met BMW 525d gereden maar was men ding niet (te zwaar en te log)
dus die is terug verkocht
Image

buiten wat wagens waar ik een korte tijd heb mee gereden is dat man geschiedenis momenteel ;)
groeten

gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Re: ook even voorstellen..

Post by gerrit323 »

Leuke intro .. intresse in de juiste auto's zit wel goed :mrgreen:

Welkom :wink:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan

https://pksolutions.be/
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Hi Alex, welkom hier, leuke invulling van de hobby, maar ook een erg smakelijk bedrijf!

Je hebt iig een leuke E21 nu, veel plezier ermee en houd ons op de hoogte van je lotgevallen!
Regards/groeten, Jeroen
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.

Post by bmw e12 e21 »

Welkom Alex! Leuke 323i heb je daar.
Ik zou er BILSTEIN B6 veren onder zetten met EIBACH PRO kit verlagingsveren(-3.5cm, te vinden bij Nederlandse verkoper voor 190euro).
Deze heb ik ook onder de 323i zitten en ben er erg tevreden van.
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Hoi

welkom hier, leuke collectie, zit je ook op het 02 forum?

Die blauwe 323i is echt geweldig!

groeten loentje
elaxo
E21 VIP
E21 VIP

Post by elaxo »

bmw e12 e21 wrote:Welkom Alex! Leuke 323i heb je daar.
Ik zou er BILSTEIN B6 veren onder zetten met EIBACH PRO kit verlagingsveren(-3.5cm, te vinden bij Nederlandse verkoper voor 190euro).
Deze heb ik ook onder de 323i zitten en ben er erg tevreden van.
de Eilbachs zijn al binnen , maar de Bilsteins moet ik nog 3 weken op wachten waren niet op voorraad :nah

had die raad ook al van Nick gehad ;)
merci voor de tip!

@Loentje : jep daar zit ik ook op maar vooral lezen momenteel omdat ik nog in de opknap fase zit , heb wel allerlei foto's van de voorruitgang dus dat gaat er binnekort als ik iets verder sta wel opkomen :D
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Welkom! Leuk rijtje auto's.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP

Post by Nick1984 »

Mooie presentatie :thumbsup

Succes nog met de 323i, ik hoop hem hier nog vaak te zien rondkarren! :)
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Bram_Baur
E21 Fanatic
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983

Post by Bram_Baur »

Hey Alex,
Welkom op het forum. Knappe wagen(s). Klasse! :driving
Misschien moeten we in Kasterlee starten met ons eigen clubje e21's. :) Ik verhuis volgend jaar rond deze tijd.
Restaurant... Zeker een aanrader, ben er al geweest. Ook klasse! We zouden er eens moeten passeren met de heren van het forum ;)
Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
elaxo
E21 VIP
E21 VIP

Post by elaxo »

El Lucio wrote:Hey Alex,
Misschien moeten we in Kasterlee starten met ons eigen clubje e21's. :) Ik verhuis volgend jaar rond deze tijd.
Restaurant... Zeker een aanrader, ben er al geweest. Ook klasse! We zouden er eens moeten passeren met de heren van het forum ;)
Hey Lucio strak plan :) denk dat nick in zijn eentje al een club kan starten met al zijn bmw'kes .
zeker heel men parking vol e21 zie ik wel zitten :)
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP

Post by Nick1984 »

elaxo wrote:
El Lucio wrote:Hey Alex,
Hey Lucio strak plan :) denk dat nick in zijn eentje al een club kan starten met al zijn bmw'kes .
zeker heel men parking vol e21 zie ik wel zitten :)
Als ze nu eens allemaal zouden rijden :p
elaxo
E21 VIP
E21 VIP

Post by elaxo »

gisteren het de 323 wat dieper gezet , ik wist niet dt het eigenlijk zo'n zware opdracht zou zijn , kreeg bijvoorbeeld de schokdempers heel slecht in de tubes vooraan omdat de lucht er niet tussen uit wou.
Of men veerklem die veel te groot is waardoor het erg moeilijk was deze juist te steken .
Men handen liggen open , men knieën zijn kapot mijn benen stijf en 1 veer vond de weg naar mijn vader zijn elleboog dus die onthoud het ook nog wel even.
Het was moeilijk maar volgende keer weet ik het beter en zal het makkelijker gaan , desalniettemin achteraf gezien een leuke dag en ontspannend.
Het resultaat :
van:
Image

naar:
Image

en dan vandaag de volgende stap maar gaan halen :
Image

Ook nog 2 perfecte deuren gekocht van Nick zodat ik rechts ook een chromé spiegeltje kan steken.

alsook leuke BBS voor in de zomer :
Image

Iemand een idee welke dikte van spacen ik moet gaan halen? is ET24 geloof ik (deze heb ik liggen voor de 1502 maar heb net dezelfde gekocht van Nick)

Als de eerste sneeuw er ligt dan gaat de motorkap er af en de deuren , alles wat gespoten moet worden terug laten spuiten .
Ook de blok eens onder handen nemen zit met een klein olie lekje dus misschien eens wat dieper gaan kijken , pakkingen vervangen ,bougies ,oliefilters .
Heb ook toch maar spaghetti uitlaat besteld (ook al win je er niet veel mee) maar het zou de motorruimte wel wat opfleuren.

Koffer word ook deze winter eens onder handen genomen want die is binnenin niet zo fris.

Maar nu nog even rondrijden en genieten !
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP

Post by Nick1984 »

Hoi Alex, best spacers monteren van 10mm, dan kom je met een ET van 14 aardig in de buurt van het origineel.
Ziet er al een pak beter uit met de andere ophanging!
elaxo
E21 VIP
E21 VIP

Post by elaxo »

Nick1984 wrote:Hoi Alex, best spacers monteren van 10mm, dan kom je met een ET van 14 aardig in de buurt van het origineel.
Ziet er al een pak beter uit met de andere ophanging!
top dan bestel ik die, kgm ineens de schijfjes is vervangen denk ik , ik geloof dat de rechts vandoor een beetje krom is.
Ik kwam op eBay al wat geperforeerde tegen maar welke raden jullie aan?
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Schijven raken doorgaans niet vanzelf krom, dus als jet toch aan het klussen bent zou ik gelijk de remklauwen in de revisie doen, en daarna een paar goede schijven. Anders loop je de kans dat je binnenkort weer een nieuwe schijf nodig hebt.

Até maakt goed spul en hun geventileerde schijven voor de voorkant kosten tegenwoordig een tientje of 7 per stuk meen ik. Geboord spul heeft niet echt noemenswaardig toegevoegde waarde en is vaak niet het meest degelijke spul. Zimmermann is nog enigszins redelijk maar kost ook al dik 60 euro per stuk. Voor op straat nog wel te gebruiken mocht je graag geboord willen hebben.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply