Ik borduur hier even verder op het verhaal van Walter vwb de roestduivel op zijn binnenschermen en handelaren die menen een prachtexemplaar te hebben gescoord die gevrijwaard is van diezelfde roestduivel. Wijsheid komt met de jaren en altijd te laat, maar ik preek hier voor mijzelf en waarschijnlijk is het voor anderen ook wel herkenbaar. Wij, E21 debielen kennen ondertussen allemaal de beroerde roestplekken wel, maar ik kan mij ook voorstellen dat je als handelaar niet weet dat je bij een E21 even de achterbank eruit moet halen om al gauw een algehele indruk te krijgen van een E21, let wel, een handelaar. Een H.S. te L. bijvoorbeeld weet donders goed wat hij verkoopt! Bijna zes jaar geleden heb ik mijn 320/6 zonder APK, wel rijdbaar, gekocht bij v.d. Ven in Roosendaal voor €1200,-. Als ik toen had geweten wat ik nu weet was ik gillend weggerend maar had toen simpelweg de kennis niet. Verkopers weten natuurlijk ook dat bij klassiekers altijd emotie om de hoek komt kijken en ik dus ook een roestbak kocht voor teveel geld, en er altijd wel kopers intuinen die klassiekers kopen voor teveel centen puur omdat de specifieke kennis niet paraat is.
Gelukkig gebeurt dat bij de meesten een keer en maakt de een er een kunstwerk van, een ander neemt er asap afscheid van op zoek naar een volgend slachtoffer en weer anderen, waaronder ikke, zien wel wat ze tegenkomen en hobbyen lekker verder, het zit niet altijd mee maar meestal sleutel ik met veel plezier!
Gr. Geerling.