Roest roest en nog eens roest!!!

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
geerling
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun

Roest roest en nog eens roest!!!

Post by geerling »

Ik borduur hier even verder op het verhaal van Walter vwb de roestduivel op zijn binnenschermen en handelaren die menen een prachtexemplaar te hebben gescoord die gevrijwaard is van diezelfde roestduivel. Wijsheid komt met de jaren en altijd te laat, maar ik preek hier voor mijzelf en waarschijnlijk is het voor anderen ook wel herkenbaar. Wij, E21 debielen kennen ondertussen allemaal de beroerde roestplekken wel, maar ik kan mij ook voorstellen dat je als handelaar niet weet dat je bij een E21 even de achterbank eruit moet halen om al gauw een algehele indruk te krijgen van een E21, let wel, een handelaar. Een H.S. te L. bijvoorbeeld weet donders goed wat hij verkoopt! Bijna zes jaar geleden heb ik mijn 320/6 zonder APK, wel rijdbaar, gekocht bij v.d. Ven in Roosendaal voor €1200,-. Als ik toen had geweten wat ik nu weet was ik gillend weggerend maar had toen simpelweg de kennis niet. Verkopers weten natuurlijk ook dat bij klassiekers altijd emotie om de hoek komt kijken en ik dus ook een roestbak kocht voor teveel geld, en er altijd wel kopers intuinen die klassiekers kopen voor teveel centen puur omdat de specifieke kennis niet paraat is.
Gelukkig gebeurt dat bij de meesten een keer en maakt de een er een kunstwerk van, een ander neemt er asap afscheid van op zoek naar een volgend slachtoffer en weer anderen, waaronder ikke, zien wel wat ze tegenkomen en hobbyen lekker verder, het zit niet altijd mee maar meestal sleutel ik met veel plezier! :mrgreen:

Gr. Geerling.

Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot

Re: Roest roest en nog eens roest!!!

Post by Manitoba »

Eens Geerling, weinig tegen in te brengen. Voor mij persoonlijk geldt wel dat ik, gezien de prijs waarvoor ik mijn e21 kocht en wat zichtbare plekjes destijds al, wel redelijk goed wist wat ik kocht. Ik ben ook heel blij dat ik best een tijdje gezocht heb naar deze e21 en dat ik in die tijd dit forum ook ontdekt heb. Met name Ite is voor mij een fijne hulplijn geweest bij het bekijken en beoordelen van eerdere en deze kandidaat-auto. De verkoper was ook eerlijk over de staat van mijn 323i: het is geen auto in concoursstaat. Maar de bodem van mijn auto is kogeltjehard, technisch verkeerde/verkeert ze in een meer dan prima staat (ik heb daar al best een en ander aan gedaan) en het optelsommetje aan uitrustingsextra's inclusief het Bilstein/H&R onderstel maakt dat ik nog steeds overtuigd ben dat ik een in de basis goede e21 in de garage heb staan. De recente taxatie die Steijn gedaan heeft bevestigt dat ook nog deels voor mij. Ik heb 'm nu 3,5 jaar en ik weet vrijwel zeker dat de aanwezige roest nergens ook maar een beetje erger is geworden. Maar er moet wel een keer wat aan gebeuren en de plekjes achter de bank op de binnenwielkasten krijgen, met de dorpel links, prioriteit komende winter. Er moet wel iets heel raars gebeuren wil ik deze auto ooit nog verkopen (tenzij ik dement in huize Avondrust goede gesprekken met een goudvis heb :lol: )

Ik zie het nu ook een beetje hetzelfde als jij in je laatste zin: ik zie wel wat er gebeurt en ik leer er heel veel van (vóór deze auto was ik nog nooit met gereedschap in de buurt van m'n auto's geweest). Nooit gedacht dat ik zelf, weliswaar ook met hulp van dit forum in het algemeen en die van Peter V. in het bijzonder, zelf een complete distributiewissel zou doen. En ook daar haal ik langzaam meer en meer voldoening en plezier uit. En in dat hele leerproces heb ik ook nog eens rijdend onwijs veel plezier van dat rode duiveltje. Last but not least: ik heb dankzij m'n e21 een (flink) aantal mensen leren kennen die ik niet meer in m'n leven zou willen missen.

Greetz,
Walter.

BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Amen (en dank voor de mooie woorden!)
Ik denk dat met name Koos en een paar anderen echt alleen kunnen zeggen dat hun e21 echt roestvrij is.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

En zo is het.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
02-er
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i Baur

Post by 02-er »

Ik kan alleen maar bijtreden.
4 jaar geleden kocht ik mijn E21 zonder ook voldoende kennis te hebben van deze auto's en waar je moet op letten.
Ik kocht van een particulier niet van een handelaar. Hij zal zeker geweten hebben wat er allemaal mis was.
Het was pure emotie en nostalgie. Ik zou en moest er één hebben. Sleuteltje omdraaien en rijden. jaja.
Achteraf gezien was er heel wat werk aan waar ik niet op gerekend of van durven dromen had. Er was uiteraard roest op de gekende plekken maar nog te overzien.
Maar goed je blijft klussen en moet toegeven dat de uitgebreide verslagen op het forum mij geholpen hebben om door te zetten. Hierdoor heb ook klussen kunnen klaren waar ik mij voordien niet toe in staat achte.
En bijgevolg heb ik ook heel wat fijne mensen leren kennen.
Eerlijk gezegd als ik dit forum en mensen niet had leren kennen was mijn auto hoogstwaarschijnlijk al van eigenaar verandert.
Ik kijk er zo naar uit om mij met de E21 tussen de andere believers te begeven en fier te kunnen zijn dat er is doorgezet om de auto met veel liefde en passie in meer dan ordentelijke staat te zetten.
Hopelijk bij de volgende SM.

Gr.
Geert
E21 323i. Baur Alpine White '80
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Ik denk met jou dat dit forum idd enorm bijdraagt tot lang houden van een e21.
Daarom (!!!!) zijn bijdragen en volharding hiero zo belangrijk..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Ja, hoe meer we posten, hoe leuker het is!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Amen! Samen houden we zo dat ouwe spul op de weg, en tis nog gezellig ook!
Regards/groeten, Jeroen
janimati
Upcoming E21 fanatic

Post by janimati »

Was er ook in gestonken weliswaar niet vanwege de roest maar van de afwerking die ronduit verschrikkelijk was , body ziet en voelt wel strak en hard wielkasten zijn goed ,2014 gespoten maar ziet wel wat lichte blaasje,s is mee te leven , ben er elk uurtje mee bezig maar wordt toch wel weer een echte auto als ie klaar is die mijn dochter ( heb het virus overgedragen)veel plezier gaat geven
Post Reply