Wagen zal vooral gaan dienen om bij minder mooi weer de forum rondritten te gaan rijden en in Belgie zijn de ritten van plaatselijke clubs waar ik lid van ben met grote regelmaat stukjes onverhard en over wegen in slechtere staat.
Dit soort ritten wil ik niet meer doen met een mooie classic als de 320is.
Wensen:
4 cil e21 om het binnen budget te houden
voorkeur 318i
5 bak
liefst met origineel open dak of klapramen mag maar geen must
degelijke wagen, geen project daar heb ik geen tijd meer voor.
Naar deze ben ik gisteren gaan kijken nadat Remy mij had gewezen op de advertentie. Geert had de wagen ook al gezien dus de basis was goed.
http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-318i-e2 ... 097924.htm
Daar aangekomen en na grondige inspectie de wagen laten staan.
Ik denk dat tussen het moment waarop Geert hem heeft gezien en ikzelf (paar maand tussen) de wagen vooral in een vochtige gesloten ruimte heeft gestaan.
De wagen was helemaal niet presentabel gemaakt voor verkoop
Pluspunten
door stof en vuil kon je wel een proper lakwerk zien en de kas was op een paar punten na hard
proper interieur
Minpunten
Chrome bumpers met gaten erin van aftemarket verlichting waar rond zich lichte roest begon te vormen
voorfront was niet helemaal net ..
Het oog gemonteerd onderaan de reserve wielbak leek wat raar
Motor was helemaal aangestast van vocht.
Alle metalen delen waren roestig (hoofdremcilinder, remdrukbekrachtiger, injectoren, starter) en zo kan ik nog wel even verder
Alle alu delen van het blok waren serieus geoxideerd en veelal ook helemaal groen uitgeslagen van vocht.
Interieur rook ook wat muf
Testrijden ging niet tenzij snel even op en af in de straat wegens geen nr platen voorhanden, een stuk van 10km was dus niet mogelijk.
De wagen was met de aanhangwagen naar de keuring gebracht dus ook de verkoper had er zelf niet mee gereden.
en als laatste de 13 inch bbs velgen zouden een meerwaarde moeten zijn maar deze waren ook aangetast door vocht dus een opmaakset
Minimum prijs was 5K, naar mijn inziens komt daar al snel 2.5K bij en dat wordt het al snel een dure 4 cil.
Ik had al tegen Remy gezegd via whatsapp voordat ik gaan kijken ben dat de wagen mij puur op gevoel niet zo aansprak na het zien van de advertentie .. ik ga dus verder mijn gevoel volgen ..
Op naar de volgende dus
Ik ben nog aan het app'en met de eigenaar van de volgende 318i in lapis blauw, deze spreekt mij bij het zien van de foto's dan weer wel aan
5 bak, origineel open dak, sportstuur, originele radio en e24 lederen stoelen, de wagen staat vlakbij en ik heb de eigenaar (niet de wagen) al eens gezien op een plaatselijke cars en koffie

Het probleem is hier nog even het zoontje die niet wil dat deze auto wordt verkocht. De eigenaar heeft een copie kunnen kopen van de e21 van zijn grootvader een witte 320/6 en wil dus daarom deze verkopen.
Hij gaat met vrouw en zoon overleggen maar het is wel de bedoeling deze te verkopen want 2 e21's was niet de bedoeling
Even afwachten dus ..