Ofwel, wie tegenwoordig zo'n code nodig heeft is doorgaans liefhebber en te goeder trouw, dus ik zie daar geen probleem in. En ik kom ook af en toe eens een oude radio tegen waarvan de code zoek is. In de meeste gevallen vraag ik dan via connecties die code op, maar soms lukt dat niet. Vandaag code opgevraagd en de verstrekte code bleek vervolgens incorrect. Maar eens even een eerder opgeslagen link tevoorschijn getoverd, omdat de club Nederlands was, redelijk betrouwbaar overkwam, en niet de hoofdprijs vroeg.
Dus daar typenr en serienr ingegeven, gemeld dat ik langs een andere weg al eens een foutieve code had doorgekregen, 6,95 afgerekend en wachten maar. Ondanks dat het allang avond was had ik binnen een uur antwoord. Een code, die juist bleek, en een annulering van de order. Blijkbaar had de andere partij 1 cijfer verkeerd genoteerd en men vond het onzin om dan geld te rekenen. Dus de juiste code en geld terug. Het gaat natuurlijk niet om 6,95 maar om het gebaar, en dat vond ik erg netjes.
Dan is het minste dat ik kan doen even een stukje promo te doen voor de firma Lemonbyte, waar je terecht kunt voor het opvragen van vele merken codes, oa van BMW Bavaria, Alpine, Blaupunkt en Becker. Beproefd, snel, veilig en betrouwbaar.
Dikke

Website: https://www.radio-code.nl/winkel/