Dus vrijdag 11 sept naar Fulda. Geen enorme afstand maar de vele Baustellen maakten toch dat we eigenlijk niks van de geplande reistijd af konden snoepen, best ongebruikelijk eigenlijk! Einde middag aangekomen bij een zonovergoten jachtslot en bierend op het terras zagen we al de nodige Alpina's binnen druppelen en dat was al best gezellig tafelen. Zaterdagochtend eerst een bezoek aan de plaatselijke distilleerderij, en dat was met onbeperkt proeven. Jammer dat er nog gereden moest worden haha! 's middags de meeting waar we erg leuk zijn opgenomen onder de voornamelijk Duitse bezoekers, maar er waren ook aardig wat Zwitsers en een vriendelijke verzamelaar uit Zweden. Relatief weinig klassiek spul trouwens, maar met 3 B7 turbo's was het evengoed geen behelpen, en in totaal 45 Alpina's was een leuk cluppie! Bijtijds aan het bier en lekker op het terras dineren met z'n allen.







Zondagochtend na een gezamenlijk ontbijt afscheid genomen van de meute en gestart met de Romantische Strasse. Bij tijd en wijle erg leuke plekjes, vergezichten en kasteeltjes, maar ook weer niet zo idyllisch als het soms wordt voorgesteld, leuk om een keer gedaan te hebben en klaar. Op de route echt wel een paar bijzondere dorpjes hoor!


Voor maandagochtend hadden we een afspraak staan bij Alpina in Buchloe en even de contacten gebruikt om een persoonlijke rondleiding te regelen, en ondanks dat er geen foto's gemaakt mochten worden was dat erg leuk. Van de wijnen naar de productie, de Sattlerei, verkoop, de nieuwste modellen inclusief de nieuwe B3 en de D3S die in november uitkomt, een leuk inkijkje. We komen daar ook onze nieuwe Zweedse vriend tegen en dat opent alleen nog maar meer deuren en inmiddels zelfs appcontact met de bedrijfsleider.
Heel bijzonder ook is een volledige restauratie van een E24 B7 turbo die zich in de afrondende fase bevindt en die een prijskaartje van een klein vermogen heeft. Wel geeft men aan dat restauraties niet hun ding zijn en mede omdat BMW z'n onderdelenvoorziening niet op orde heeft dat veel onderdelen op bestelling gemaakt moeten worden, dus ze staan niet te dringen om nog eens zo'n projectje erbij te doen, maar het resultaat is waanzinnig fraai. Dan de auto even pontificaal geparkeerd voor de verplichte foto op de heilige grond en dan komt zelfs CEO Adreas Bovensiepen nog even voorbij wapperen met een compliment voor de schaarse uitvoering van de auto. En dan dat fotootje he


Dan wordt het tijd om de Romantische Strasse te vervolgen en wat tijd te gaan besteden bij de sprookjesachtige kastelen Neuschwanstein en Hohenschwangau


... waarna we Oostenrijk binnenrijden en neerstrijken in een vallei bij Reutte. Daar kun je namelijk via een hangbrug (440m lang op ca 110m hoogte) bij een mooie ruïne komen...


Op dinsdag gaat het echt los. Via het altijd heerlijke Hahntenjoch crossen we de Alpen in om via het Pitztal flink de hoogte in te gaan


De volgende dag dóór! De tolweg van het Kaunertal had ik nog nooit gereden, hoog tijd! Fraaie vergezichten en watervallen!



Omdat je aardig tol moet betalen voor een doodlopende weg is het er rustig, maar zeker bovenin doen de bochtencombinaties niet onder voor de Stelvio, alleen veel rustiger. Vandaar waarschijnlijk dat Mercedes er superdruk is om daar haar nieuwe S-Klasse te testen.


Vanaf de grens op 3.108m hoogte is het genieten van de Gletsjer en de vergezichten, maar warm is anders haha!


Kers op de taart is een prachtige bergpas waar ik al zeker 15 jaar niet geweest was. Via de Silvretta Hochalpenstrasse naar de Bielerhöhe voert je over het stukje weg met de meeste haarspeldbochten per km, "in da world". Omdat het geen verbindingsweg is, heeft deze bergpas de allerlaagste prio met als gevolg dat deze ontzettend vaak afgesloten is, maar ditmaal was de timing goed en konden we weer eens. Het was er wel behoorlijk druk dus het geplande gooi- en smijtwerk werd steeds gedwarsboomd omdat mensen steeds compleet stilvallen in hairpins, maar evengoed was het wel erg leuk en Tamara heeft een stukkie gefilmd voor jullie.
En toen was het donderdag, hoog tijd om ons naar de Eifel te begeven voor het E21 Eifelweekend... zie daarvoor het aparte topic. Alles bij elkaar een prachtige trip waarbij ook de Alpina zich super gehouden heeft, voor herhaling vatbaar!