Ben +/- al 15 jaar in het bezit van 2 e21's type 1, een 78'er en en 75'er.
Beide autos zijn van mijn broer, en hij is enthosiast begonnen beide te strippen en op te knappen.
Eerst de zwarte en enige jaren later de rode.
Gezien de projecten nu al 2 x verhuist zijn, en ik er een hard hoofd in heb dat het ooit nog eens af word gemaakt, hebben we besloten een knappere e21 te kopen waar gewooon niet zoveel werk aan zit als deze 2.

Ik wou het liefst een 6 cilinder met 5 bak en een schuif kanteldak, kleur en uitvoering was niet heel belangrijk.
Meest belangrijke was niet weer een totaal restauratie project aan te halen.
Na wat rond speuren op internet in voornamelijk Duitsland, Nederland en België was ik er wel achter dat het geen koopje zou worden.
Wat ik positief vind, E21's zijn in de jaren eindelijk eens wat duurder geworden.
Had al een aantal advertenties opgeslagen en wat dingen vergeleken, en toen heb ik de man van deze rode 320 eens opgebeld, na wat informatie ingewonnen te hebben ben ik afgelopen maandag richting Antwerpen gereden.

De eigenaar heeft meerdere e21’s en deze wou hij wel laten gaan, gezien hij nog meer projecten had en deze bleef anders maar staan. De auto was zoals omschreven, keihard maar wel met een beetje werk. Gaat om een 1982’er 320/6 met 5 bak en schuif kantel dak. Auto is sinds 1998 afgemeld en is daarna ook niet meer op straat geweest. Helaas zijn de voorspatborden al eens gedemonteerd voor waarschijnlijk een andere auto, maar ik heb er 2 harde spatborden bij gekregen.
Op het aanhangertje en weer +/- 4 uurtjes terug naar Friesland gestuurd.

Eenmaal thuis gekomen de auto even goed schoongemaakt van buiten en de spatborden er even los op gezet.

Zover is het eerst, binnenkort eerst inventariseren wat ik nodig ben om de auto rijdend te krijgen.