Ik zal me bij dezen even voorstellen.
Ik ben Jellis, 28 jaar en woonachtig in het mooie Achterhoek. Ik ben sinds 4 september '21 eigenaar van deze mooie BMW. Op 24 mei is deze van (ik meen Slovenië) geïmporteerd naar Nederland. De vorige eigenaar kwam daar ook vandaan en wist me te vertellen dat hij deze auto bij een lokale garage had zien staan, waar ze bezig waren de auto op te knappen. Meermaals is hij langsgegaan bij de garage om te kijken naar de auto en de restauratie te volgen. Toen dit op zijn eind liep, heeft hij aangedrongen de auto te willen kopen, waarna hij samen met de auto naar Nederland is verhuisd.
De auto stond in eerste instantie op marktplaats, waar ik hem voor het eerst zag. Toen ik de knoop had doorgehakt om te gaan kijken, zag ik dat de advertentie niet meer beschikbaar was. (zul je net zien ....) gelukkig kon ik de beste man nog bereiken omdat ik zijn contactgegevens nog had.
Na de bezichtiging was ik eigenlijk meteen verkocht. De auto ziet er superstrak uit, al mankeerde er technisch wel het een en ander aan.
De motor maakte een hels kabaal en ook de aandrijving was niet fris meer. Toch de keus gemaakt hem te kopen en de rit vanuit Groningen terug naar de achterhoek verliep zonder problemen.
Wat ik er inmiddels al aan heb gedaan;
- Motor revisie;
nieuwe zuigerveren, lagers, pakkingen, distributieset, oliepompketting, cilinderkoprevisie, carburateur gereviseerd, motor afgesteld
- Alpina Replica's (nieuw) 6J voor, 7J achter,
met een paar knappe Falken ZIEX ZE 310 Ecorun banden 195/50 voor & 205/50 achter.
- MTS Technik schroefset gemonteerd (met Eibach veren)
- Nieuwe draagarmen, rubbers, fusee- en stuurkogels
- Voorwiellagers
- Remschijven voor
- Uitlijnen
- momo prototipo zwart lederen sportstuur
Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren, zo heb ik nog geen radio, antenne (is toch wel een gemis een beetje muziek)
ook maakt de achteras nog wel wat herrie, denk dat deze ook aan revisie toe is.
verder ook nog wat optische dingen zoals de chromen sierpees in het voorruitrubber en de sierlijst linksachter zitten wat gaten in. Maar al met al een mooie verschijning. Ik laat de foto's voor zich spreken;

Gr Jellis