Al een lange tijd twijfel. Ik mis de cabrio ervaring, maar wat doe je dan?
Koop je iets wat echt fris is en dan de E21 verkopen? Een nette E21 is nagenoeg niet meer te vinden dus dat is weer zonde. De E21 inruilen op een E21baur kan natuurlijk maar ik pas ervoor om zo'n bedrag neer te tellen alleen voor de cabrio ervaring.
Een aantal weken geleden kwam het weer eens naar boven, wat als ik nu een Z3 of Z4 of Porsche Boxster kan kopen welke iemand wegdoet vanwege een defect of zo?
Afgelopen week liep ik tegen een advertentie aan van een BMW Z4 2.5i die zijn accu leeg trekt in twee dagen. Auto zou verder goed rijden en de eigenaar trok gewoon elke dag zijn minpool los en was dit zo gewend. Deze persoon gemaild en dus vandaag gaan kijken.
We praten over een BMW Z4 2.5i uit medio 2004. Ingevoerd uit Duitsland in 2009 en bij die eigenaar geweest tot 2021. Vanaf 2021 tot nu bij diegene van wie ik de auto heb gekocht. Alle boekjes erbij. Facturen vanaf 2012 tot eind 2019 erbij. De Z4 heeft een respectabele kilometerstand van 283000 erop staan.
Het grootste probleem is dus die accu die leeg getrokken wordt. Vorige eigenaar is er heel even mee bezig geweest maar was niet technisch onderlegd en kwam er niet uit verder. Verder uiteraard nog zat zaken. We hebben een defecte remdruksensor (nieuwe heb ik erbij) dus dan is hopelijk die storing weg. Airbaglampje brand. Voorbanden zijn echt versleten. Eigenlijk heb ik dan alles wel gehad wat ik nu weet. Ik zal vast nog wel wat zaken tegenkomen.
Wat is het plan nu. Gewoon op mijn gemak de items aanpakken. De auto is gewoon goed te rijden dus we kunnen ook genieten. Het aankoopbedrag is zodanig dat de auto gewoon lekker buiten kan staan voorlopig. Als alle items zijn opgelost en we hebben een beter beeld van de auto dan wellicht een hardtop erbij en een stalling zoeken maar dat is nu niet nodig.
Ik wilde graag weer cabrio rijden en je leeft tenslotte maar 1 keer. We hebben gezien hoe snel iets kan veranderen bij mijn schoonvader dus gewoon zoveel mogelijk genieten.