Begin juni zijn 6 équipes richting het zuiden getogen om in Oostenrijk, Zwitserland en Italië weer eens een Alpentour te beleven. En we hebben wat beleefd! Geweldig mogen spelen met onze oude techniek, kunnen genieten van onze vriendschappen, onmeunig gevreten en gedronken, het was weer helemaal geweldig!
Deelnemende teams:
Koos & Gerwin - E21 327i
Sven & Jan - E21 B6 3.5
Arnold & Rinke - E21 323i
Ite & Bas - E21 323i
Gerrit & Thomas - E36 M3
Jeroen & Tamara - E21 323i Baur
Er komt vast ook nog wel een uitgebreid verslag, maar bij deze alvast mijn set foto's. Enkele telefoonfoto's maar het meeste komt van de camera af, maar je kunt dus wat verschillen zien in kwaliteit en formaat.
Mooi Jeroen! Geeft eea aardig weer!!! En @peter, het was een topreis. Ik heb genoten van sleutelen, van eten, van het gezelschap, van de omgeving en het rijden en niet te vergeten, mijn teammaat!
Thanks, het was een groot feest, maar zoals eerder gecommuniceerd, het was wel heel erg jammer dat onze ervaren Alpinist Peter er niet bij kon zijn.
Overigens heb ik zoveel mogelijk de kentekens verwijderd op de foto's om privacy te waarborgen. Als er mensen zijn die het bezwaarlijk vinden dat deze (of specifieke) foto's elders gebruikt worden (met name social media) laat het mij dan even weten per app of pb.
Nogmaals dank, het was echt weer een gedenkwaardige trip. Sleutelcursussen hoefden er niet gegeven te worden, maar het is wel heel mooi hoe iedereen steeds voor elkaar klaar staat, je samen problemen doorgrond en oplost, en het de vierde Alpentoer op rij is dat iedereen gewoon weer op eigen kracht veilig thuis is gekomen, dat maakt de band alleen nog maar hechter!
Eén van de uitdagingen dit jaar was toch wel het weer. In de aanloop liepen veel zaken heel voorspoedig en zouden de meeste passen op 1 juni netjes volgens schema open zijn, en wij zouden op 2 juni van start gaan. Er viel echter nog de nodige sneeuw eind mei, waardoor de opening van een aantal passen met weken vertraagd werd, dus Gerwin is nog best even zoet geweest om op het laatste moment (steeds de avond tevoren) de route voor de betreffende dag definitief te maken.
Het is ook lastig, juni is doorgaans wel de rustigste maand om Alpenpassen te gaan rijden, maar dan neem je dus dit risico. Je kunt ook mazzel hebben, want ik heb ook meerdere jaren met Hemelvaart zo'n toer gedaan en doorgaans weinig beperkingen gehad. Kun je als alternatief in september gaan, maar dan is de sneeuw op de meeste plaatsen wel weg, en is het veel drukker met pensionado's die hun campertjes en caravans over passen stuntelen.
Anyway, eens met Sven, ik zou zo wéér willen, maar gezien de volle agenda's en benodigde voorbereidingen zal dat met dit gezelschap wel 2026 of 2027 worden. Ik sluit niet uit dat ik in de tussentijd allang weer die kant op geweest ben.
Als er nog meer mensen zijn met een verslagje of foto's... kom maar door!