Sander,
Het blijft ook mijn persoonlijke visie, maar laat ik dat zo verduidelijken.
Ik heb al aangegeven dat een live beoordeling het beste zou zijn, maar dat dit mijn inschatting is op basis van 25 jaar ervaring met E21's. Dat ik een vreselijke zeikerd ben is genoegzaam bekend, aan de andere kant is een forum als dit een handige plek om ervaringen uit te wisselen. En gelukkig heb ik het ook weleens mis en ben dan geenszins te beroerd om mijn ongelijk toe te geven. En zoals al aangegeven is dit geenszins om jou of jouw auto in een kwaad daglicht te stellen.
sander wrote:"het schuifdak is niet lek op het rubber"
Laten we wel wezen... ik heb het dak open gehad en er is niks mis.
Het rubber is gewoon dus danig verdroogt dat het niet meer aansluit.
Er is dus helemaal niks verrot!
Dat rubber dient zeker om de grootste hoeveelheid water tegen te houden, maar behoeft niet voor een waterdichte afdichting te zorgen. Dat is ook vrijwel onmogelijk. Voorts zou dan bijna iedere E21 daar last hebben van lekkage want dat rubber is in de meeste E21's gewoon nog het originele.
Omdat BMW ook heel goed weet dat je hier geen goede afdichting kunt bereiken ligt er om de opening in de cassette een opstaande rand. Hier omheen ligt een goot. Van het voorste gedeelte kun je dat zien, met twee uitloopjes naar de a-stijlen. Echter naar de achterzijde is het een ander verhaal. Daar is de cassette een groot metalen vak (waar ook de schuifdakplaat in schuift) met weer twee afvoeren die naar achteren lopen.
Die afvoeren raken bovenin niet los, hooguit onderin als gevolg van bijvoorbeeld laswerk. Echter dat hele vak, dat kun je pas enigzins inspecteren als de hele plaat eruit is, of de hemel. Mijn ervaring is dat daar nogal eens verwaarloosde roestvorming voor komt omdat je er gewoon niet bij kunt.
sander wrote:Wat betreft het interieur, dat is inderdaad geen fabriek
af interieur, maar dat is een alpina interieur ook niet
En toch wordt er voor een Alpina interieur grif meer betaald dan voor standaard. Maakt niet uit, maar dat maakt jouw interieur in mijn ogen niet speciaal of bijzonder.
Nogmaals, ik heb de auto door mijn eigen bril en met de pet op van grote zeikerd beoordeeld en geoordeeld dat ik de auto niet zelf zou willen kopen. Waarop ik heb geconcludeerd...
Jeroen wrote:Zo te zien zet de eigenaar wel een redelijk eerlijk verhaal neer en ook geen overtrokken prijs voor een op het oog redelijk nette auto, maar mijn auto gaat het niet worden...
en dat is mijn keuze en oordeel, is dat onredelijk?