te koop aangeboden 323i met 2.7 motor

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
sander
Newbee

te koop aangeboden 323i met 2.7 motor

Post by sander »

Te koop aangeboden BMW 323i met 2.7 motor

Bouwjaar 1978

Kleur topaasbruin

15" mim lichtmetaal

eibach verlaagd met bilstein dempers

bijzonder sport interieur

BMW sportstuur

Alpina frontspoiler

zender kofferbakspoiler

Hartge kleppendeksel

Hartge spaghetti uitlaatspruitstuk

Schuif/kanteldak

E30 katten ogen koplampen

Stuur bekrachtig

Links rechts uitlaat

Recent vervangen zijn de volgende onderdelen:

Nieuwe bougie kabelset + bougies

Olie filter

Ruil dynamo

4x nieuwe banden ( bf goodrich )

nieuwe thermostaat

ruil brandstofpomp

* min puntjes
lak op het dak niet mooi meer

hier en daar een plekje

schuif/kanteldak lekt op het rubber

ik denk dat de benzine druk moet bijgesteld worden omdat
er een nieuwe pomp onder zit

leuke auto die wat liefde nodig heeft

Vraagprijs € 3750.00

Image

Image

Adje
Upcoming E21 fanatic

Post by Adje »

nette wagen, jammer dat ik er al een heb.
Peter
E21 starter

Post by Peter »

Bekende wagen. Heeft ook in Apeldoorn gestaan.
Beetje kleurverschil op voorscherm en verschil in voor- en achterbumper.

Het interieur zou uit een Hartge vandaan komen.
Zelfde stoelen als Alpina, maar dan in verschillende grijstinten verticaal gestreept.

Je hebt er zelf niet al te lang plezier van gehad, dat is wel jammer zeker.
Groeten,
Peter

Weer zoekende naar een E21.
Wondermike
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

he die had ik net bij gespot neer gezet. Kom je weleens tegen tussen de A7 en Avenhorn.

Zonde hoor, zou hem niet verkopen.
So many cars, so little time
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Hey Jeroen,

niks voor jou?
Met jou eisen (en dus budget) heb je zeker euro 7k over om het écht netjes te maken, én schuifdakkie.. 8)

('t wordt niks - ook ouwe lullenkleur) :shock:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ik wil niks en niemand afzeiken maar mijn analyse was als volgt:

- schuifdak lekt niet op 't rubber, daaronder zit een bos goten. Als 'ie lekt is in de meeste gevallen de schuifdakcassette doorgerot
- ik zie er wel een heelspuiter in, wat kleurverschil, scherm wat niet helemaal lekker zit, plek onderaan het rv portier, achterspoilert eraf, verdere plekjes en lak op 't dak dof
- bijzonder sport interieur? klinkt als niet origineel
- verhaal benzinepomp doet geen opgeld, er is dus iets mis waardoor de auto niet lekker loopt

Beetje weinig foto's, live bekijken is nog beter natuurlijk. Zo te zien zet de eigenaar wel een redelijk eerlijk verhaal neer en ook geen overtrokken prijs voor een op het oog redelijk nette auto, maar mijn auto gaat het niet worden...
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Een vrij intense en langdurige glimlach is er op mijn gezicht af te lezen. Ik geloof dat ik je begin te kennen. Wat jij zoekt was tot 1983 te koop...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Welnee, die zijn er nog steeds, dat heb ik vorige week nog gezien. Helaas was die al verkocht, maar met een vergrootglas gaan we 'm vinden!
Regards/groeten, Jeroen
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP

Post by Nick1984 »

was de vorige eigenaar van deze wagen geen velgenmarchant in apeldoorn? heb er mijn 17 duimers ooit gekocht...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
sander
Newbee

Post by sander »

Jeroen wrote:Ik wil niks en niemand afzeiken maar mijn analyse was als volgt:

- schuifdak lekt niet op 't rubber, daaronder zit een bos goten. Als 'ie lekt is in de meeste gevallen de schuifdakcassette doorgerot
- ik zie er wel een heelspuiter in, wat kleurverschil, scherm wat niet helemaal lekker zit, plek onderaan het rv portier, achterspoilert eraf, verdere plekjes en lak op 't dak dof
- bijzonder sport interieur? klinkt als niet origineel
- verhaal benzinepomp doet geen opgeld, er is dus iets mis waardoor de auto niet lekker loopt

Beetje weinig foto's, live bekijken is nog beter natuurlijk. Zo te zien zet de eigenaar wel een redelijk eerlijk verhaal neer en ook geen overtrokken prijs voor een op het oog redelijk nette auto, maar mijn auto gaat het niet worden...

"het schuifdak is niet lek op het rubber"

Laten we wel wezen... ik heb het dak open gehad en er is niks mis.
Het rubber is gewoon dus danig verdroogt dat het niet meer aansluit.
Er is dus helemaal niks verrot!

Wat betreft het interieur, dat is inderdaad geen fabriek
af interieur, maar dat is een alpina interieur ook niet

Image

kijk, een ieder mag een mening vormen en op of aanmerkingen hebben.

Maar... Het moet niet zo zijn, dat dit op aanname of giswerk gebasseerd is. Maar gesteund word door de feiten.
In dit geval was dat geweest, dat de auto live bekijken was en er daarna pas een stukje op het forum was verschenen, met de bevindingen.

Het kan nu zo zijn dat eenieder die dit leest misschien toch wel een verkeerd beeld van de auto krijgt.
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

ik moet hier even toegeven dat ik het toch met Sander eens ben!

alhoewel ook een live view voor iedereen anders zal zijn!

groeten loentje
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Sander,

Het blijft ook mijn persoonlijke visie, maar laat ik dat zo verduidelijken.

Ik heb al aangegeven dat een live beoordeling het beste zou zijn, maar dat dit mijn inschatting is op basis van 25 jaar ervaring met E21's. Dat ik een vreselijke zeikerd ben is genoegzaam bekend, aan de andere kant is een forum als dit een handige plek om ervaringen uit te wisselen. En gelukkig heb ik het ook weleens mis en ben dan geenszins te beroerd om mijn ongelijk toe te geven. En zoals al aangegeven is dit geenszins om jou of jouw auto in een kwaad daglicht te stellen.
sander wrote:"het schuifdak is niet lek op het rubber"

Laten we wel wezen... ik heb het dak open gehad en er is niks mis.
Het rubber is gewoon dus danig verdroogt dat het niet meer aansluit.
Er is dus helemaal niks verrot!
Dat rubber dient zeker om de grootste hoeveelheid water tegen te houden, maar behoeft niet voor een waterdichte afdichting te zorgen. Dat is ook vrijwel onmogelijk. Voorts zou dan bijna iedere E21 daar last hebben van lekkage want dat rubber is in de meeste E21's gewoon nog het originele.

Omdat BMW ook heel goed weet dat je hier geen goede afdichting kunt bereiken ligt er om de opening in de cassette een opstaande rand. Hier omheen ligt een goot. Van het voorste gedeelte kun je dat zien, met twee uitloopjes naar de a-stijlen. Echter naar de achterzijde is het een ander verhaal. Daar is de cassette een groot metalen vak (waar ook de schuifdakplaat in schuift) met weer twee afvoeren die naar achteren lopen.

Die afvoeren raken bovenin niet los, hooguit onderin als gevolg van bijvoorbeeld laswerk. Echter dat hele vak, dat kun je pas enigzins inspecteren als de hele plaat eruit is, of de hemel. Mijn ervaring is dat daar nogal eens verwaarloosde roestvorming voor komt omdat je er gewoon niet bij kunt.
sander wrote:Wat betreft het interieur, dat is inderdaad geen fabriek
af interieur, maar dat is een alpina interieur ook niet
En toch wordt er voor een Alpina interieur grif meer betaald dan voor standaard. Maakt niet uit, maar dat maakt jouw interieur in mijn ogen niet speciaal of bijzonder.

Nogmaals, ik heb de auto door mijn eigen bril en met de pet op van grote zeikerd beoordeeld en geoordeeld dat ik de auto niet zelf zou willen kopen. Waarop ik heb geconcludeerd...
Jeroen wrote:Zo te zien zet de eigenaar wel een redelijk eerlijk verhaal neer en ook geen overtrokken prijs voor een op het oog redelijk nette auto, maar mijn auto gaat het niet worden...
en dat is mijn keuze en oordeel, is dat onredelijk?
Regards/groeten, Jeroen
Peter
E21 starter

Post by Peter »

Nick1984 wrote:was de vorige eigenaar van deze wagen geen velgenmarchant in apeldoorn? heb er mijn 17 duimers ooit gekocht...
Dat zei ik met iets minder woorden.
Hij, een groot BMW liefhebber, handelde destijds in E21's.
De mooie BMW's hield hij voor zichzelf, de mindere gingen in de verkoop.
Deze 323i dus ook.
Overigens zitten er alweer wat vorige eigenaren tussendoor.

IK had ook al voorspelt dat het interieur grijs gestreept zou zijn. En zie de foto....

Hoe zou ik dat weten zonder de auto gezien te hebben?
Mijn oordeel, dus kleurverschil en verschil in bumpers is niet alleen gebaseerd op de foto's, ook al is dat voor iedereen duidelijk zichtbaar.

En daarnaast,....je hebt hier al de nodige problemen met je 323i gepost.
Benzinelucht, volgelopen handschoenenkastje, kop(pakking) kapot, laadstroomproblemen.

Je kunt je bedenken dat wanneer je je auto op dit E21 forum zet er de nodige kritische blikken worden geworpen.
Hier zit gewoon veel E21 kennis en perfectionisten.
Groeten,
Peter

Weer zoekende naar een E21.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Re: te koop aangeboden 323i met 2.7 motor

Post by 323baur »

Even dit oude draadje omhoog schoppen nu we toch lekker aan het zuigen zijn..

Dit is de beroemde HarTTTTge die nu op Mp met die irriTanTe adverTentie Tekoop sTaaT.
Wel leuk om te zien wat een prijs doet..
Danny043
E21 Pro

Re: te koop aangeboden 323i met 2.7 motor

Post by Danny043 »

Ouwe koeien melkert! :mrgreen:
Kopieer die tekst van de MP advertentie, plak het in kladblok. Druk op control + H en vervang alle T's door t's. Dan is het best een nette, duidelijke (te uitgebreide) advertentie.
Ik vind de auto nog steeds geen lekker wijf :lol:
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
Post Reply