Zoals beloofd, hier mijn restauratie project (met foto's FAP ). Ik heb vorig jaar een rode en een zwart e21 gekocht. De zwarte was nog te redden, de rode was vergaan. De afgelopen maanden ben ik er in mijn avond uurtjes erg druk mee geweest. Ik wou eerst er voor zorgen dat de zwarte technisch in orde kwam zodat ik er mee zou kunnen rijden. Maar toen ik er eenmaal aan begon kon ik niet meer stoppen

Nu even vlug het afgelopen jaar tot nu:
Dit is de auto zoals ik het gekocht had (er achter staat de sloop e21 die ik erbij kreeg):

Na veel gesloop de rode e21 oplaten halen door mijn buurman. Deze carr. was echt helemaal door gerot, waar je maar kon bedenken zaten de gaten.

Daarna heb ik de zwarte technisch helemaal in orde gemaakt: Remmen gereviseerd, remleidingen vervangen, distributieriem, waterpomp, klepseals, olie, brandstoffilter, uitlaat van voor tot achter vernieuwd, enz, enz.
Hier heb ik helaas geen foto's van.
Deze zomer toen ik eenmaal de smaak te pakken had, heb ik de auto helemaal gestript van boven tot onder en van binnen tot buiten:

Nu kon er begonnen worden met strak maken, er bleek een hele lading spuitplamuur onder de lak te zitten van vorig reparaties, dus dit heb ik groten deels weggeschuurd om er weer een mooie originele lijn in te krijgen. Daarna kon er begonnen worden met het strak maken van de deukjes en ingelaste delen:

Het dak bleek doorgeroest te zijn en hier moesten ook delen ingelast worden. Dit is ook weer strak gemaakt:

Toen de auto eenmaal helemaal strak was, is hij in de grondverf gespoten:

Na de dorpels en wielkastranden geschuurd te hebben is hier bodyshutz overheen gekomen, evenals de keienvanger en de achterkant. Het front is helemaal ontroest en behandeld met roest neutraliserende en roest werende lakken.
vorige week zijn de motorruimte en de instaplijsten al in kleur gespoten:

Na de wielkasten voor ook behandel te hebben met roest werende lakken, Heb ik de spatschermen en deuren afgehangen:

Vandaag heb ik de auto helemaal "geconserveerd" elk hoekje en gaatje heb ik vol gespoten met anti roest. Dus laat het apparaat nooit meer roesten

Groeten ,Wim