Wouters 323i terug naar Hennared
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Het werk gaat gestaag door....ik wilde bij de dealer het stukje plaatwerk onder het achterraam bestellen maar dat is niet meer leverbaar helaas. Ik weet dat het nog niet zo heel lang wel leverbaar was. Wie weet een manier om er toch nog aan te komen?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Uit een sloper slijpen? Gaat het om het deel waar ook de kofferbakrubber in ligt?
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Toch even proberen bij Walloth & Nesch. die hebben sommige delen die de dealer niet meer levert.
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Ik zal W&N eens even proberen. Het gaat inderdaad om het randje onder het raam waarin ook het rubber zit. Bij 9 van de 10 slopers zal dat randje ook niet best meer zijn. Of hebben jullie andere ervaringen?
Re: Ruuds 323i Hennared to be
De laatste update dateert alweer van bijna 3 maanden geleden...... en toen hadden we het nog over opbouwen voor de nieuwjaarsreceptie
.......
Natuurlijk halen we de planning helemaal niet, voor zover die er was, maar er wordt wel gestaag doorgewerkt en afgelopen week waren er eigenlijk 2 mijlpalen:
- het eerste hennarood is verschenen op de binnenkanten van de deuren en de binnenkant van het kofferdeksel (de binnenkant van de motorkap was al in een eerder stadium gedaan, 2005 als ik het goed heb maar ik kan er een jaartje naast zitten)
- het laatste stukje demontagewerk zit erop: we hebben gisteravond toch het dashboard eruit gehaald. Ik wilde dat eigenlijk lekker laten zitten maar bij nader inzien is de rand van de voorruit niet goed te repareren met het dash op z'n plek) Nu heb ik ook een goeie reden om toch op zoek te gaan naar een dashboard zonder de typische scheuren.....iemand nog een nestje type 2 dashboards op zolder?
De achterkant van de auto heeft een kleine voorsprong op de rest: daar is alle laswerk klaar en staat de boel strak en bijna klaar voor de grondverf. Voor moet het laatste stukje laswerk aan de raamsponning nog gedaan worden. De deuren, schermen, kofferdeksel en motorkap zijn ook al strak gemaakt. Alleen de keienvanger, alweer de voorkant, moet nog. De oude was niet meer bruikbaar en ik heb nu twee andere exemplaren met werk. Misschien loop ik nog tegen een mooie aan of moet ik toch een nieuwe aanschaffen.....of Roy moet zich kwaad gaan maken op een van de twee beschikbare exemplaren.
Voor wat betreft het laswerk zijn er toch nog wel een paar dingen wat tegengevallen. De kofferbakrand was niet meer leverbaar en we hadden geen sloopdeel beschikbaar. Daar hebben we een flink deel van de rand verwijderd en hebben we nieuw plaatwerk gemaakt. Het is een lastig randje om dan weer helemaal netjes te krijgen maar dat lijkt goed gelukt. In de kofferbak kwamen we onder de bituumlaag nog wat krokant plaatwerk tegen en het rechter binnenscherm had ook flink aandacht nodig bij de aanhechting van de bodem en rondom de doorgang van de vulbuis. En nu dus de raamsponning voor. Maar dat is dan ook het laatste. Denk ik.
Het kan nu niet lang meer duren totdat er meer rood gaat verschijnen..... ik kan niet wachten!

IMG_1203 by PeperPakhuis, on Flickr
meer plaatjes hier: http://www.flickr.com/photos/peperpakhu ... 094698729/

Natuurlijk halen we de planning helemaal niet, voor zover die er was, maar er wordt wel gestaag doorgewerkt en afgelopen week waren er eigenlijk 2 mijlpalen:
- het eerste hennarood is verschenen op de binnenkanten van de deuren en de binnenkant van het kofferdeksel (de binnenkant van de motorkap was al in een eerder stadium gedaan, 2005 als ik het goed heb maar ik kan er een jaartje naast zitten)
- het laatste stukje demontagewerk zit erop: we hebben gisteravond toch het dashboard eruit gehaald. Ik wilde dat eigenlijk lekker laten zitten maar bij nader inzien is de rand van de voorruit niet goed te repareren met het dash op z'n plek) Nu heb ik ook een goeie reden om toch op zoek te gaan naar een dashboard zonder de typische scheuren.....iemand nog een nestje type 2 dashboards op zolder?
De achterkant van de auto heeft een kleine voorsprong op de rest: daar is alle laswerk klaar en staat de boel strak en bijna klaar voor de grondverf. Voor moet het laatste stukje laswerk aan de raamsponning nog gedaan worden. De deuren, schermen, kofferdeksel en motorkap zijn ook al strak gemaakt. Alleen de keienvanger, alweer de voorkant, moet nog. De oude was niet meer bruikbaar en ik heb nu twee andere exemplaren met werk. Misschien loop ik nog tegen een mooie aan of moet ik toch een nieuwe aanschaffen.....of Roy moet zich kwaad gaan maken op een van de twee beschikbare exemplaren.
Voor wat betreft het laswerk zijn er toch nog wel een paar dingen wat tegengevallen. De kofferbakrand was niet meer leverbaar en we hadden geen sloopdeel beschikbaar. Daar hebben we een flink deel van de rand verwijderd en hebben we nieuw plaatwerk gemaakt. Het is een lastig randje om dan weer helemaal netjes te krijgen maar dat lijkt goed gelukt. In de kofferbak kwamen we onder de bituumlaag nog wat krokant plaatwerk tegen en het rechter binnenscherm had ook flink aandacht nodig bij de aanhechting van de bodem en rondom de doorgang van de vulbuis. En nu dus de raamsponning voor. Maar dat is dan ook het laatste. Denk ik.
Het kan nu niet lang meer duren totdat er meer rood gaat verschijnen..... ik kan niet wachten!

IMG_1203 by PeperPakhuis, on Flickr
meer plaatjes hier: http://www.flickr.com/photos/peperpakhu ... 094698729/
Last edited by Ruud on Tue Feb 21, 2012 5:00 pm, edited 2 times in total.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29934
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Jawel, vooruitgang! Ik zeg 28 april proefrijden
is niet onmogelijk!

Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Mooi werk Ruud! Schiet lekker op zo. Jammer dat je geen geschikte sloper voor een rand kon vinden., maar als het net niet 100% strak is geworden, dan geeft dat daar iets minder, je ziet die rand niet als de kofferklep dicht is.
Wie is die vent die tegen de meterkast staat te pissen? heb je daar geen toilet?
Wie is die vent die tegen de meterkast staat te pissen? heb je daar geen toilet?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Goed bezig Ruud!
proestWie is die vent die tegen de meterkast staat te pissen? heb je daar geen toilet?
So many cars, so little time
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Ja dat is hem dus! Dat is de grote Rasti Rostelli die alles kan maken van zelfs een meterkast
Hij kon d'r zelf ook wel om lachen. Heb gisteren nog geprobeerd om hem nu op een foto te krijgen in een andere positie in de kast maar hij laat zich niet gek maken.....
Laswerk is af, alles strak en in de grondverf en gisteravond weer gemonteeerd. En dan staat ie er opeens weer zo bij:

L1110498 by PeperPakhuis, on Flickr
Afgelopen weekend wat geprutst met schoonmaken en uitzoeken van onderdelen. Onder andere een differentieel helemaal schoongekrabd en gehamerd en in de Hammerite gezet naar het voorbeeld van de buurman. Ziet er weer acceptabel uit. Maar dit is natuurlijk het allerleukst om tegen te komen op de behuizing van een differentieel:

L1110420 by PeperPakhuis, on Flickr

L1110433 by PeperPakhuis, on Flickr
Meer foto's natuurlijk weer hier: http://www.flickr.com/photos/peperpakhu ... 941144805/

Laswerk is af, alles strak en in de grondverf en gisteravond weer gemonteeerd. En dan staat ie er opeens weer zo bij:

L1110498 by PeperPakhuis, on Flickr
Afgelopen weekend wat geprutst met schoonmaken en uitzoeken van onderdelen. Onder andere een differentieel helemaal schoongekrabd en gehamerd en in de Hammerite gezet naar het voorbeeld van de buurman. Ziet er weer acceptabel uit. Maar dit is natuurlijk het allerleukst om tegen te komen op de behuizing van een differentieel:

L1110420 by PeperPakhuis, on Flickr

L1110433 by PeperPakhuis, on Flickr
Meer foto's natuurlijk weer hier: http://www.flickr.com/photos/peperpakhu ... 941144805/
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29934
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Oh daar zit best gang in! En dat sper, dat was een verrassing? Da's leuk meegenomen dan!
En ach die meterkast... een niet nader te noemen forumlid hier werd een paar jaar terug erg blij van een F40 en dat zag er ook niet uit

En ach die meterkast... een niet nader te noemen forumlid hier werd een paar jaar terug erg blij van een F40 en dat zag er ook niet uit

Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Lekker als je een sper "vindt" waar je dat niet verwacht! Weer netjes overigens. Wanneer wordt alles gespoten? Je voortuitgang zit er goed in, Ruud.
@F40wipper: WHAHAHAHA
@F40wipper: WHAHAHAHA
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Da's niet het diff dat er nu onder zit hoor. Nee, deze heb ik er nog niet zo heel lang geleden bij gekocht. Gewoon voor een 'sperprijs'
Maar ik heb er 1! Ben erg benieuwd hoe dat gaat rijden...

- pattam2009
- E21 VIP
- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Ruuds 323i Hennared to be
@ Ruud, ik heb er nog geen ervaring mee( onder de E21 dan) maar een sper moet veeeel beter rijden.
Heb je een 25% sper met een 3:45 verhouding?
@ Jeroen, zo das een BIG smile.
Heb je een 25% sper met een 3:45 verhouding?
@ Jeroen, zo das een BIG smile.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Leuk plaatje zo'n F40 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Ruuds 323i Hennared to be
Ik weet niet zeker wat het percentage is maar hij komt onder een redelijk originele 323i vandaan dus ik verwacht dat het gewoon 25% is. Het is in ieder geval een 3,45.
Komende week gebeurt er niet zo heel veel vanwege vakantie maar daarna zal ie toch wel vlot rood zijn. Kan niet lang meer duren. En ik maak geen planning meer!
Komende week gebeurt er niet zo heel veel vanwege vakantie maar daarna zal ie toch wel vlot rood zijn. Kan niet lang meer duren. En ik maak geen planning meer!