Wouters 323i terug naar Hennared
-
- E21 VIP
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Hele mooie vooruitzichten Ruud! Ziet er super netjes uit!
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 318i Alpinweiß
-
- E21 VIP
Hele mooie vooruitzichten Ruud! Ziet er super netjes uit!
Groeten Jan
Groeten Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
De Veluwe ligt binnen handbereik: vandaag is de vervaldatum van de APK opgeschoven van 4 februari 2004 naar 25 april 2013!
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Goed nieuws, gefeliciteerd en ik zeg: tot zaterdag!
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Ik heb een setje achterdempers op de stoep liggen voor je
Zetten we er zaterdag dan wel onder

Zetten we er zaterdag dan wel onder

So many cars, so little time
Dan kan ik dus het beste de dempers vrijdagavond al demonteren toch?

- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
ja hoor dan klink je net zo als Sven 

So many cars, so little time
- bmw328ie21
- E21 VIP
-
- Upcoming E21 fanatic
Michel bedankt voor de service!
En ruud veel rij en vooral kijk plezier met/van de
dempers!
En ruud veel rij en vooral kijk plezier met/van de
dempers!
1983 e21 315 - Safaribeige - M50B25 rebuild ( in progress... )
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
Het begint er echt op te lijken. Heerlijk! Zonet even een dikke 40 kilometer gereden en afgezien van wat gerammel van de uitlaten geen probleem. Eigenlijk rijdt de auto nog helemaal niet verkeerd. Vering, sturen en remmen gaat allemaal niet onaardig, ondanks dat ik daar nog een hoop 'projectjes' te doen heb de komende weken. Ik probeer de komende dagen ook alvast wat kilometers te maken maar het valt nog niet mee om dat in te passen in een schema van werken en allerlei andere onzin.... De laatste afbouwklusjes gaan ook niet meer voor zaterdag lukken dus ik moet het maar even doen met wat het nu is. Het is niet anders....
Ik ben wel erg benieuwd naar het geluid van de auto van Sven dan. Ik hou daar stiekum wel van.....en ondanks dat gaat de Henna eerst even terug naar origineel. Ook dat zou later nog een projectje kunnen worden. De spaghetti ligt al klaar!
Ik ben wel erg benieuwd naar het geluid van de auto van Sven dan. Ik hou daar stiekum wel van.....en ondanks dat gaat de Henna eerst even terug naar origineel. Ook dat zou later nog een projectje kunnen worden. De spaghetti ligt al klaar!
Eergisteren de eerste rit gemaakt met de eerste plaatjes van een zo goed als complete Henna, inmiddels door Marieke omgedoopt tot de BeeTwentyThree. En dat zonder dat ze wist dat de het typenummer van de motor m20b23 is. Het verhaal over de rit staat in het verslag van de rit (met ook wat foto's daar) maar hier even foto's van de B23 tussen soortgenoten:

L1110688 by PeperPakhuis, on Flickr

L1110694 by PeperPakhuis, on Flickr

L1110702 by PeperPakhuis, on Flickr

L1110690 by PeperPakhuis, on Flickr

L1110688 by PeperPakhuis, on Flickr

L1110694 by PeperPakhuis, on Flickr

L1110702 by PeperPakhuis, on Flickr

L1110690 by PeperPakhuis, on Flickr
Na de Veluwerit heb ik de uitlaten gemonteerd. Dat klinkt veel netter maar ziet er vooral heel veel beter uit. Daarna nog wat met de afstelling van co en stationair gerommeld waardoor de auto nu veel lekkerder stationair loopt/ liep. Alleen was er een flinke dip na gas los maar nooit zover dat de auto afsloeg.
Ter voorbereiding op de rit naar de Vogezen met Hemelvaart, heb ik gisteravond de distributieriem, spanrol, waterpomp, krukaskeerring, ontstekingsaskeerring, diverse koelvloeistofslangen, koelvloeistof, olie en oliefilter vervangen. Vooral de dunne slangen richting de extra luchtschuif waren verdacht en het was zeker nodig om ze te vervangen.... Bovendien was de koelwateraansluiting van de WUR om onduidelijke redenen niet aangesloten maar ging de slang rechtstreeks van het thermostaathuis naar de extra luchtschuif. Dat heb ik dus nu ook aangesloten.
Starten ging voortreffelijk. De auto liep direct netjes ongeveer 1.000 rpm. In het verleden was het met koude motor meerstal wat lager. Ik heb de indruk dat de extraluchtschuif eigenlijk nooit goed gewerkt heeft, ondanks het feit dat deze nieuw is (mechanische niet instelbare versie). Al vrij snel (na een minuut of twee draaien) ontstond er een koelvloeistoflekkage doordat ik 1 van de slangklemmen niet goed aangedraaid had. Na deze goed vastgezet te hebben, opnieuw starten en de auto liep direct 1800 rpm. En dat werd niet lager. De extra luchtschuif blijft blijkbaar open staan. Als ik de vacuumslang dicht maak, loopt de auto prima. Ik weet niet hoe dat was voor het onderhoud van gisteravond.
Zou het zo kunnen zijn dat de extra luchtschuif altijd dicht gezeten heeft en dat deze gisteravond op een of andere manier open gegaan is en nu open blijft? Of zijn er andere zaken verdacht? De invloed van wel of geen koelvloeistof door de WUR kan toch niet zo groot zijn?
Vanavond maar eens experimenteren met een elektrische extra luchtschuif. Kijken of dat soelaas biedt en anders sluit ik de extra luchtschuif voorlopig maar af, in ieder geval voor komend weekend. Ik denk dat ik best een paar dagen zonder kan
Ter voorbereiding op de rit naar de Vogezen met Hemelvaart, heb ik gisteravond de distributieriem, spanrol, waterpomp, krukaskeerring, ontstekingsaskeerring, diverse koelvloeistofslangen, koelvloeistof, olie en oliefilter vervangen. Vooral de dunne slangen richting de extra luchtschuif waren verdacht en het was zeker nodig om ze te vervangen.... Bovendien was de koelwateraansluiting van de WUR om onduidelijke redenen niet aangesloten maar ging de slang rechtstreeks van het thermostaathuis naar de extra luchtschuif. Dat heb ik dus nu ook aangesloten.
Starten ging voortreffelijk. De auto liep direct netjes ongeveer 1.000 rpm. In het verleden was het met koude motor meerstal wat lager. Ik heb de indruk dat de extraluchtschuif eigenlijk nooit goed gewerkt heeft, ondanks het feit dat deze nieuw is (mechanische niet instelbare versie). Al vrij snel (na een minuut of twee draaien) ontstond er een koelvloeistoflekkage doordat ik 1 van de slangklemmen niet goed aangedraaid had. Na deze goed vastgezet te hebben, opnieuw starten en de auto liep direct 1800 rpm. En dat werd niet lager. De extra luchtschuif blijft blijkbaar open staan. Als ik de vacuumslang dicht maak, loopt de auto prima. Ik weet niet hoe dat was voor het onderhoud van gisteravond.
Zou het zo kunnen zijn dat de extra luchtschuif altijd dicht gezeten heeft en dat deze gisteravond op een of andere manier open gegaan is en nu open blijft? Of zijn er andere zaken verdacht? De invloed van wel of geen koelvloeistof door de WUR kan toch niet zo groot zijn?
Vanavond maar eens experimenteren met een elektrische extra luchtschuif. Kijken of dat soelaas biedt en anders sluit ik de extra luchtschuif voorlopig maar af, in ieder geval voor komend weekend. Ik denk dat ik best een paar dagen zonder kan

- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Schiet je lekker op, is er toch altijd wel weer iets he! De invloed van de WUR mag volgens mij idd niet heel groot zijn, al helemaal niet koud. Je hebt kans dat die extra luchtschuif idd niet lekker vrij loopt waardoor deze blijft hangen in een bepaalde stand. Ik zou idd dan maar even een elektrieke proberen als je die toch hebt liggen, anders heb ik nog een nieuwe mechanische liggen maar helaas ook van het latere model dat niet in te stellen is. Ach, ik heb een elektrieke en die doet het koud niet en warm teveel. Het is blijkbaar met die dingen altijd wat 

Regards/groeten, Jeroen