bouten koppakking

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
jamesV
E21 Pro
Posts: 557
Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
Location: west vlaanderen - belgie
Contact:

Re: bouten koppakking

Post by jamesV »

na wat zoeken heb ik het waterlek gevonden, al heb ik wel nog geen oplossing voor dit probleem. Het water druppelt uit een van die ronde dingen die onder de uitlaat zitten (zie foto hieronder). Raar dat hij dit vantevoren niet deed... misschien komt het door de spoeling???

Image

Nu heb ik mij laten vertellen dat je deze kan uithalen en vervangen.. al lijkt me dit sterk om die dingen er uit te krijgen. Wellicht bestaan er ook producten om zoiets te dichten of gebruik ik die beter niet? Momenteel sta ik dus voor een raadsel. Afgezien van dit was de motor anders perfect in orde.


User avatar
jamesV
E21 Pro
Posts: 557
Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
Location: west vlaanderen - belgie
Contact:

Re: bouten koppakking

Post by jamesV »

ik kwam dit tegen via mijn zoektocht. Kan iemand bevestigen of dit verhaal een beetje klopt?

Die vriespluggen kun je er simpel uithalen : eerst koelwater aftappen , dan een dikke schroevendraaier in die vriesplug kloppen , en dan even goed wringen langs alle kanten en die plug komt er wel uit.
Die pluggen zitten vast door een "perspassing" , dus zonder extra hulpmiddelen
om de nieuwe plug erin te krijgen moet je het gat goed proper maken , en dan de plug (recht!)erin kloppen , dat kun je best doen door bvb een dop die net in die plug past te nemen en daar dan op te kloppen (niet rechtstreeks op de plug kloppen)


Is het echt zo simpel en volstaat het inderdaad om daar een schroevendraaier in te rammen?
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: bouten koppakking

Post by Peter V. »

jamesV wrote:ik kwam dit tegen via mijn zoektocht. Kan iemand bevestigen of dit verhaal een beetje klopt?

Die vriespluggen kun je er simpel uithalen : eerst koelwater aftappen , dan een dikke schroevendraaier in die vriesplug kloppen , en dan even goed wringen langs alle kanten en die plug komt er wel uit.
Die pluggen zitten vast door een "perspassing" , dus zonder extra hulpmiddelen
om de nieuwe plug erin te krijgen moet je het gat goed proper maken , en dan de plug (recht!)erin kloppen , dat kun je best doen door bvb een dop die net in die plug past te nemen en daar dan op te kloppen (niet rechtstreeks op de plug kloppen)


Is het echt zo simpel en volstaat het inderdaad om daar een schroevendraaier in te rammen?

Inderdaad zo simpel.
http://3er-foren.de/showthread.php?tid=9703&page=44

Even naar beneden scrollen en daar zeggen ze het ook. Gewoon eruit kloppen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: bouten koppakking

Post by 323baur »

Yup, wij hadden laatst een soortgelijk geval met een 728i. Het ziet er dramatisch uit, maar stelt niks voor.
Ik hoop wel voor je dat je er goed bijkan, wij hadden een lekkage onder de inlaat, ik kan je zeggen dat je daar chinees van gaat vloeken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply