Even een korte update.
Ontluchten, wat een rot klus. Voor standaard nw flexibele remleidingen geplaatst. Achter zagen ze er redelijk nieuw uit. Bij controle op alle bonnentjes welke ik bij de auto meekreeg bleken deze te zijn vervangen in 2008. De blokken was een ander verhaal. deze waren echt op. Slijtage indicator was hier door verbonden zodat het probleem van de voorzijde gelijk is opgelost. Toch maar een setje staal omvlochten remleiding aangeschaft. Tevens een aantal ontluchtings nippels besteld. Want er brak er eentje af....

Voor de rest lekken de remmen niet en blijken de nieuwe seal zich goed te houden. Van de winter wel de klauwen een kleurtje geven.
De eerste paar kilometers.
Remt dit ding wel?

Voorzichting rondje gedaan om gevoel met de remmen te krijgen. Anders, dat zeker. Nu bijna 100 kilometer verder lijken de remmen er steeds meer zin in te krijgen. Een beetje temperatuur in de remmen is wel nodig heb ik gemerkt. Voor de rest rijden we rustig rond en geef de schijven en blokken tijd om op elkaar in te slijten.
En ja hoor. Vervangen van de draagarm- en stabbi rubbers, stuurkogel en de rest is het logische gevolg. Trilling is weg uit de remmen, het scherpe stuurgedrag ook. Klusje voor de wintermaanden.
Gelijk de achterpartij ook maar meenemen.