Verdoofd

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Re: Verdoofd

Post by loentje »

Dat is echt klote! En zal wel een flinke klap zijn geweest. Hou je broertje in de gaten dat hij geen rare klachten krijgt.

Daarnaast je veerpoten opmeten tot aan je voorruit, dan kun je vrijsnel zien of de BMW niet krom is. Want dan is hij misschien nog wel te redden.

groeten loentje

uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

hmmm, hij is toch meer stuk dan ik dacht, maar dit is wel recht te trekken, als je dak maar niet is ontzet. Ik zou m toch even kaal halen, dus spatborden, kap en voorzijde eraf en dan even op de richtbank. kost bijzonder weinig, weet je wel waar je aan toe bent...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Idd, even goed kijken bij je Astijl. Voorruit heel?
Hij staat wel een beetje om, dus moet zowieso op de bank.
't Wordt kiele denk ik..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
XQ80
Upcoming E21 fanatic

Post by XQ80 »

Sjee wat een verhaal... Hopen dat je em nog kan redden!
BMW 3(15), 1983 #Restauratie#
e-einundzwanzig
E21 Pro
My E21(s): '82 318i manual

Post by e-einundzwanzig »

Nog een aantal foto's. Er zit een knik in het dak, de vooruit is heel. De motorkap heb ik niet open kunnen maken. Aan het eind van de week wordt hij bij ons thuis afgeleverd. Ik heb besloten om hem te houden.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Poeh, da's toch een beste tik geweest. Veerpoot staat met de langsdrager naar achteren geknikt evenals naar alle waarschijnlijkheid de a-stijl, vandaar dat het portier scheef zit. Tel daarbij een forse knik in het dak dan vrees ik dat herstel ver van economisch is haalbaar is. Heel erg sneu en zonde van je kindje maar ik vermoed dat iemand z'n spaarpot om mag keren op zoek naar een waardige vervanger. :(

Wil je een nog redelijk betaalbaar project moet je overwegen de Eurotunnel te nemen en een linksgestuurde 323i Baur ophalen daar: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=20460
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Die is los hoor, jammer om te zeggen, maar dit gaat heel veel geld kosten om dat weer goed en veilig te krijgen.
Was je auto ook AR verzekerd met een taxatie?
Jij had toch ook een 2.7 blok erin? Hoop voor je dat die er relatief ongeschonden uit mag komen.
Erg grappig om in de GB baur te gooien, ik spreek uit ervaring.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Eens met de vorige sprekers, deze is òf helemaal klaar òf heel duur om te maken. Deze schade lijkt sterk op een E30 die ik vorig jaar ind e sloot heb zien gaan. Zelfde knik in het dak, zelfde klapper aan de voorzijde. Het 2.7 blok dat daarin zat is helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen, wat aanbouwdelen daargelaten.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
e-einundzwanzig
E21 Pro
My E21(s): '82 318i manual

Post by e-einundzwanzig »

zat inderdaad een 2.7 blok in, naar mijn idee is deze nog heel. Waar ik meer mee zit is de stuurbekrachting, deze dingen zijn tegenwoordig aardig schaars dus ik hoop dat deze niet krom is.

Van het weekend staat de auto waarschijnlijk thuis, dan kan ik de motorkap openen en kijken wat er verder aan de hand is. Ik kan dan meer plaatjes schieten voor diegene die het überhaupt wel willen en kunnen zien?

Ik ben bang dat het wederopbouwprojectje op de lange baan wordt geschoven. Zelf studeer ik de komende 3 jaar nog (WO civiele techniek) en mijn broertje zit ook nog op school (MBO Automonteur). Wanneer ik tijd heb zal ik onderdelen verwijderen en in dozen opslaan zodat ik wanneer ik de tijd en financiële middelen heb een nieuwe carosserie kan opbouwen, en dan pak ik het ook meteen goed aan! Mijn broertje mag uiteraard meehelpen, daar leert hij dan weer van. Elk nadeel heb z'n voordeel

We hebben een schuur met een vierkoloms hefbrug en mijn vader is eerder ook automonteur geweest dus infeite kunnen we alles zelf doen.
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

Wat buurman zegt .. schade is idd gelijkaardig aan mijn RIP e30. Er is wel wat extra ruimte vooraan dus ik gok dat ook jouw blok nog heel zal zijn .. ik heb alle losse en kapotte carosseriedelen van rond het blok gedemonteerd zodat het vrij kon ronddraaien .. gestart zonder bobijn aangekoppeld tot er oliedruk was en dan gewoon effe gestart om te zien of alles normaal werkte .. zo weet je tenminste of het blok nog draait vooraleer je het demonteerd.

Verder idd .. hoe spijtig ook maar deze is een sloper.

Succes met afbraak (hoe moeilijk dat ook is) maar neem het van me aan er komt zeker nog wel wat op je pad.

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail

https://pksolutions.be/
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Verdorie zeg. Alles is ondertussen gezegd en nu je broertje enigszins hersteld is zal hij al wel e.e.a. van je gehoord hebben.

Zoals de rest aangeeft lijkt mij het inderdaad wijs om de belangrijke zaken te controleren en op te slaan.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply