De winterbanden kwamen per stuk verzonden met GLS uit Duitsland. Paar stukjes tape en een kartonnetje. Nou ja, ze zijn niet beschadigd gelukkig.
De winterbanden met velg.
En onder de auto.
Daarna werd het wel eens tijd om de camera's weer in te bouwen. Ik heb al een paar jaar een prettig setje van Black Vue, niet de goedkoopste, maar prima camera's en software, voor- en achtercamera. Dus begonnen met een stekkertje te solderen die ik tussen de aanvoer naar de plug onder het dashboardkastje heb.
De foto's zijn helaas waardeloos, maar het geeft een idee.
De draad voor de camera achter, heb ik door de thule gevoerd naar de achterklep. Die zit dus op de achterklep, maar niet op het raam. Dat was het meest ideaal geweest. De camera heb ik eerst met dubbelzijdige tape vastgezet, maar het zat me niet naar de zin.
En omdat de achterruit heel snel smerig wordt, heeft de camera snel geen beeld. Dus wat ik heb gedaan is de camera naar het midden verplaatsen, waardoor deze net binnen het bereik van de achterruitenwisser valt. Dus altijd zicht. Inmiddels heb ik een glad stukje zwart plastic op de rand gekit, waarop de camera met dubbelzijdige tape zit. Werkt perfect.
Dan nog een rondje "once-you-see-it-you-can't-unsee-it-werk". De f3x heeft in het interieur een paar dingetjes in aluminiumlook, rond de roosters van de kachel, rond de bedieningspanelen, behalve rond de lichtschakelaar. Dat hebben ze allemaal zo. Maar ik zag het. Ik kon niet meer eromheen kijken...
Ali had een oplossing...
One down, one to go
Done. Blij mee. 6 euro fix, inclusief bezorgen.