1 miljoen gedachten over nieuw blik

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by gerrit323 »

Zo zie je maar dat ieders wensen anders worden met de jaren. Ook de wetgeving in elk land speelt daarin een rol denk ik.

Ik ben nog steeds blij met de e36 m3. Hoogtoerig idd maar ik gebruik hem toch maar zelden :bag . Slim kan je het hebben van die wagen in mijn geval dus niet noemen gezien de jaarlijkse kostprijs :mrgreen:

Veel van de auto's die je noemt zijn mij echter te jong en ook weer een stap te klinisch. Heb recentelijk met een moderne m3 en m5 gereden .. beiden gruwelijk snel maar niks beleving!! Je rijd 200 zonder dat je het voelt en dat is op onze wegen levensgevaarlijk.

Bij elke nieuwe generatie auto is dat zo en kan je daar niet meer omheen.

Ik hou nog steeds van het analoge en manuele rijden waarbij een wagen zoveel mogelijk feedback geeft en dan wordt de keuze des te moeilijker

Ik vind ook dat er tegenwoordig merken zijn die dat beter voor mekaar hebben dan bmw.

Waar ik je compleet in volg is het hoogtoerige karakter dat je eigenlijk nog moeilijk kan gebruiken. Is ook de reden waarom ik heb besloten mijn eigen 320is te verkopen.

Tegenwoordig is een bak koppel gewoon leuker en dan moet je idd naar een dikke atmo of zoals ik naar een snelle 2.0 turbo die in Belgie nog enigszins betaalbaar te rijden is
(wat met een E90 m3 V8 niet meer het geval is) . de Mégane rs is echt sneller tot 3.5k dan de m3 en dat wordt je snel gewoon .. alleen klinkt zo een atmo blok gewoon leuker.

Moest ik nog een speel BMW zoeken weg het zonder twijfel een Z3 m coupé.

Benieuwd naar je keuze


1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4558
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by bmw e12 e21 »

Als hij niet te waardevol mag zijn is het misschien leuk een 325E te kopen en aan te passen naar meer vermogen.
Iets in de trend van Gerrit met zijn vorige e30 323i.
of een 320/6 met eta ombouw.
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19165
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by uwbuurman »

Spannende keuzes. Als je wens is eens een v8 te rijden, dan is het nu wel ongeveer het moment. 10 jaar van nu hoeft het niet meer. E63 is best een fijn apparaat... E64 is niet gewenst?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 30001
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Dank voor alle leuke reacties en gedachten! Daar ga ik natuurlijk even op reageren!

Peter V. wrote: Tue Mar 03, 2020 4:05 pmWaarom ga je niet op zoek naar die bijzondere E28 B7 turbo? Is uiteraard ook niet een auto die je zomaar ergens parkeert maar wel bijzonder.
...
Om iets als "speelauto" te nemen zal een E60 of E63 wellicht wat te zwaar zijn en duur in rijden zijn.
Een E28 vind ik een geweldig apparaat, maar dan wel een B7 turbo of M5, en die zijn beiden in een zeer goede staat ruimschoots boven budget, en staan bijna nergens meer veilig.
Ik verwachtte ook dat het gewicht een issue zou zijn met E63, maar die weegt zo'n 150kg meer dan een M235i of B3 S. Dat valt dus eigenlijk nog wel (relatief) mee. Dat blijft het geweldige aan het rijkelijke gebruik van alumililililium in alles wat E6x heet.

gerrit323 wrote: Tue Mar 03, 2020 4:49 pmVeel van de auto's die je noemt zijn mij echter te jong en ook weer een stap te klinisch. ...
Tegenwoordig is een bak koppel gewoon leuker en dan moet je idd naar een dikke atmo of zoals ik naar een snelle 2.0 turbo die in Belgie nog enigszins betaalbaar te rijden is
Eens, puur op basis van het geluid word ik van een turbopruttel zelfs indien uit een zes-in-lijn verre van opgewonden, dan is de 3.4 liter Alpina of zo'n V8 vele malen gaver... atmosferisch heeft nog immer de voorkeur!

bmw e12 e21 wrote: Tue Mar 03, 2020 7:11 pmAls hij niet te waardevol mag zijn is het misschien leuk een 325E te kopen en aan te passen naar meer vermogen.
Iets in de trend van Gerrit met zijn vorige e30 323i of een 320/6 met eta ombouw.
Tsja daarmee ben ik toch een beetje teveel verwend geraakt, ik wil toch wel een stapje verder. V8 in een E30 lijkt me geweldig maar ik vrees dat zoiets altijd een money pit blijft.

uwbuurman wrote: Tue Mar 03, 2020 11:35 pmSpannende keuzes. Als je wens is eens een v8 te rijden, dan is het nu wel ongeveer het moment. 10 jaar van nu hoeft het niet meer. E63 is best een fijn apparaat... E64 is niet gewenst?
Eens, dat wordt een rap uitstervend ras! E64 hoeft van mij niet, mij teveel wokkel, en een cabrio heb ik al :wink: Sterker nog, er staat ook nog ergens een werkloze E30 cabrio, die moet binnenkort maar eens mee met een toerrit!

323baur wrote: Tue Mar 03, 2020 1:57 pmHet was dan ook zeer gezellig bij Steve :)
Dat was dus de aanleiding.... maatje Steve werkt bij Bergwerff, en die hebben echt een waanzinnige collectie. Dus afgelopen zaterdag hebben Ite en ik van alles proefgereden en bekeken en zo kwamen we in een E63 650i terecht!
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by loentje »

ik zou het wel weten , wat hoog op mijn verlanglijstje staat.

De BMW 1m, de eerste 1 serie M versie, wat een prachtige bolide.
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4558
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by bmw e12 e21 »

En je alom bekende groene 323i Jeroen. Komt daar een resto van?
Last edited by bmw e12 e21 on Wed Mar 04, 2020 9:53 pm, edited 1 time in total.
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 30001
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Zoveel mensen, zoveel smaken!

Die groene aanpakken, moet er niet aan denken. Angstzweet breekt me al uit als ik de topics van bijv. Koos en Odo bekijk... mij teveel project in mijn huidige leventje hoor, dan ben ik over 20 jaar nog bezig. Op een dag...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Peter V. »

Jeroen wrote: Wed Mar 04, 2020 4:47 pm Zoveel mensen, zoveel smaken!

Die groene aanpakken, moet er niet aan denken. Angstzweet breekt me al uit als ik de topics van bijv. Koos en Odo bekijk... mij teveel project in mijn huidige leventje hoor, dan ben ik over 20 jaar nog bezig. Op een dag...
Een keer een foto hoe deze er nu eigenlijk bijstaat ben ik wel benieuwd naar.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19165
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by uwbuurman »

Jeroen wrote: Wed Mar 04, 2020 4:47 pm Op een dag...
Laat maar weten wat het project moet kosten...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1998
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Wilmo »

Voor mij zou het Honda S2000 zijn of een Lotus. Een Lotus zet je toch nog ergens snel even neer zonder dat het pijn doet die uit het oog te verliezen en het zijn wel echte rijdersauto's. En de S2000... Die MOTOR!! Over hoogtoerig gesproken :p
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 30001
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Haha die groene moet dus nodig eens worden uitgegraven voor een plaatje. Verder hoeft die nergens heen hoor.

En dat hoogtoerige, dat heb ik nu en al diverse van gehad. Het wordt tijd voor koppel denk ik.
Regards/groeten, Jeroen
kielr
Upcoming E21 fanatic
Posts: 56
Joined: Sat Sep 21, 2013 11:45 am

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by kielr »

Jeroen, ik zie de E34 M5 niet bij je voorkeuren staan.
Scheelt qua gewicht heel weinig met een E63

Een mooie 3.8 met weinig km's kun je ook nog wel vinden.
Een 3.6 kan ook maar die is natuurlijk wat hoogtoeriger.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 30001
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Hahaha ik snap je vraag Robert! Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nooit een groot fan ben geweest van de E34 en die heeft ten opzichte van de E63 méér kilos, minder vermogen en minder koppel, en voelt wat logger aan dan de E63 die ik afgelopen zaterdag gereden heb. Natuurlijk geen eerlijke vergelijking omdat daar 20 jaar tussen zit, en omdat de E63 die ik heb gereden met 40.000 km ook wel heel erg fris is. Maar dat maakt alles bij elkaar wel een verschil, om maar niet te spreken van de fraaie roffel van die V8, maar da's persoonlijk...

E39 zit daar in alle opzichten ook echt precies tussenin. Van een E60 of E63 moet ik niet denken aan een M5 vanwege verbruik en kosten, maar een E39 V8, in Alpina of ///M jas, dat vind ik nog een alternatief. Blijft dat ik bijna niks mooiers vind dan de huil uit die V10 maar ik doe mijn uiterste best om mij niet daardoor te laten leiden.
Regards/groeten, Jeroen
kielr
Upcoming E21 fanatic
Posts: 56
Joined: Sat Sep 21, 2013 11:45 am

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by kielr »

Begrijp wat je zegt. Er gaat inderdaad weinig boven zo'n fijne V8 met enorm koppel daar weet ik over mee te praten haha
Die E63 650i weegt 1625 kg toch ? De E34 M5 1670 kg is niet zo'n groot verschil maar deze laatste heeft inderdaad veel minder koppel.

Maar als ik het allemaal zo lees dan zien we Jeroen dadelijk in een prachtige 650i rijden heb ik zo het idee haha

P.s. van die E60 M5 (en dus ook M6) zou ik wegblijven. Op internet kun je afschrikwekkende filmpjes vinden van mensen die zo'n auto kopen en vervolgens de problemen willen oplossen aan zo'n ding. Onvoorstelbaar duur onderhoud.
En continu 1 op 4,5 met een 70 liter tank word ik in ieder geval niet vrolijk van.
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4558
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by bmw e12 e21 »

Dit lijkt mij geen straf om mee te rijden.
Koppel genoeg voor 1200kg.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 18-216-786
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Post Reply