318 automatic 1982

Post Reply
Long John
Newbee

318 automatic 1982

Post by Long John »

Hoi allemaal

hier een nieuw forumlid!

Ik ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een witte e21.
het is origineel een 316 automatic uit 1982, maar is ong 10dkm geleden een gereviseerde 1.8 ingegaan.

de algehele staat is erg netjes:

hetzelfde plekje roest onder het linker achterraampje als de eigenaar van de andere 318 automatic. Maar dit is dan ook het enige serieuze plekje roest! :shock:
grote barst in voorruit
originele skai stoelhoezen zonder beschadiging waaronder een zgan velours bekleding zit verder is het interieur heel erg netjes. alles in het blauw.
in de kofferbak ligt het originele reservewiel, ook geheel netjes.
Ook het gereedschapsetje hangt er nog alleen ontbreekt er 1 stukje gereedschap.
Hele mooie originele velgjes met nieuwe banden
Heb er een nieuwe stootstrip, toerentellerbak, koplamp, bougiekabels, niertjes(beschadigd) en duitse werkplaatsmanual bij gekregen.

Ben van plan het een en ander aan het prachtige wagentje te gaan doen, maar heb daar gelijk een paar vragen bij:

-Voorruit vervangen, makkelijke klus? zo ja, hoe?
-heb dus hetzelfde plekje roest onder mn achterruitje, nou heb ik bij het andere topic al gelezen hoe ik het aan moet pakken, super! Hoe is dat verlopen?
-als ik met de auto een lange rit maak, begint hij na bijv. bergje op te stotteren en in te houden. Dit duurt een minuutje of 10 en is dan weer voorbij. Bekend probleem? zo ja, waar te kijken.
-LPG, do or don't? en waar rekening mee te houden als het een do is.

Ik kom vast wel meer dingetjes tegen, maar eigenlijk is hij in een prima staat, al het electrische werkt behalve spiegelverstelling maar dat is zo verholpen heb ik al gezien. rijdt buiten het stotteren erg soepel. er moeten wel nieuwe schijven op heb ik al gemerkt, haha.

naja erg geinteresseerd in jullie tips en mening.

Mvg
Sergio

Prins in het witte paard :wink:
Long John
Newbee

fotos

Post by Long John »

hoe zet je er fotos op trouwens.
Thijs-v-d-H
Newbee

Post by Thijs-v-d-H »

even een acount maken op photobucket.com, flickr.com of soortegelijke website. daar kun je foto's uploaden die je vervolgens hie kunt plaatsen dmv een link
1986 BMW M3
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Hoi,

Welkom en veel plezier met je E21. Inderdaad wij willen natuurlijk wel foto's zien.

Op jouw vragen de volgende antwoorden;

*De voorruit zit alleen in rubber dus die is zelf te vervangen. Eerst voorzichtig de chromen strip eruit halen. Hierna van binnen uit de rubber eruit duwen om zo de gehele voorruit te verwijderen. Hierna kun je gelijk een zwak plek van de E21 bekijken namelijk de sponning van de voorruit linker en rechter onderhoek. Heb je hier roest dan gelijk behandelen anders staat er snel wat water in je dashboardkasje. Zorg dat je rubber schoon en soepel is ( niet soepel dan eventueel vervangen). Er zijn mensen die de gleuf van de rubber inkitten maar ik houd daar persoonlijk niet van. In ieder geval een stevig koord (waslijn bijv.) in de gleuf van de rubber doen en onder of boven laten kruisen zodat je je nieuwe ruit in de sponning van de auto kan zetten. Een tweede persoon de ruit laten aandrukken en van binnen het koord eruit trekken zodat de rubber goed naar binnen komt. Als het goed is dan trek je zo de ruit erin.
Hierna de ruitrubber "opspannen" met de chromen lijst.

* Jouw stotter probleem heb ik geen idee.
*LPG erin is maar wat je zelf wilt. Hoeveel kilometers rijd je ermee? Eventueel met je oldtimerverzekering de kilometergrens bekijken. Is het je enige auto of heb je hem als extra erbij?

Gr Peter V.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
herman103
Newbee

Post by herman103 »

10dm terug gereviseerd? qua stotteren denk ik dat je met een nieuw benzine filter en een schoongemaakte carburateur al wel een heel eind komt. Iets anders kan ik me zo snel ook niet bedenken. Verder wel tof, fijne auto's heb met die van mij nog niks geen problemen gehad! vooruit idd doen zoals hier boven vermeld. Je kan eventueel kijken hoe je hem verzekerd hebt, en dan prongelijk zelf wat door die ruit laten vallen :P
dan doen ze het bij carglass voor je. qua gas, ik ga het binnenkort wel doen denk ik. Aangezien ik toch een 5 tot 700km in de week rijdt is het voor mij wel voordelig. Als tip mag ik je dan meegeven dat je een bedrijf moet zoeken wat niet zo moeilijk doet, mijn vader heeft laatst in zijn auto gas in laten bouwen, hier betaalde hij grof geld voor een nieuwe tank. Nou is zijn gas installatie gekeurd op kenteken met een nieuwe tank, daarna is er gewoon een oude tank in gekomen. Dan natuurlijk wel goed bekijken wat je koopt! alleen dit scheelt gigantisch in de portemonnee.

Ben met mijn achter raampje nog niet bezig geweest. Heb me zondag de hele dag uitgeleefd op mijn achter remmen. In eens was mijn remdruk weg, achter een remcilinder lek. Nou is dit normaal het werk niet, alleen mijn rem stellers zaten muur vast gerot. Dit heeft flink tijd gekost.

Wanneer ik aan mijn achter raampje begin zal ik foto's maken en deze hier posten, dan kan je een beetje zien hoe of wat.

Groeten Herman!
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Hoi en welkom op het forum. Vind persoonlijk gas en BMW niet bij elkaar horen.... 8)

al het electrische werkt behalve spiegelverstelling maar dat is zo verholpen heb ik al gezien
Dit is vaak de schakelaar of de draden zijn gebroken tussen deur en chassis. Loentje heeft die spullen wel liggen voor je.
So many cars, so little time
Long John
Newbee

Post by Long John »

Heren!

super bedankt voor jullie snelle reactie`s!

foto`s ga ik zometeen even regelen dus die komen wel.

bedankt voor de info over de voorruit, hoop er zaterdag 1tje op te gaan halen.
bedrading is inderdaad kapot tussen portier en chassis.
Stotteren is denk ik inderdaad iets met carburateur o.i.d in ieder geval met toevoer brandstof, we gaan het uitzoeken en oplossen!
wat betreft LPG, ik rijdt ong 2000 per maand dus wel aantrekkelijk denk ik, heb m nu nog als 2e wagen maar als ik m klaar heb dan wil ik m als dagelijks vervoer gaan gebruiken, maar dan moet er dus wel gas in.
Ga even rondzoeken voor inbouwbedrijven.

Ik wacht een fotoreportage af Herman!
:wink:

Naja ik regel de foto`s even.
nogmaals bedankt
Rickyrick
Newbee

Post by Rickyrick »

Ik heb lpg met flashlube voor de smering in m'n 320 automaat, gaat goed hoor!
Post Reply