Vandaag inderdaad bij de RDW geweeest, en ik heb goed en slecht nieuws....

. Het goede nieuws is dat de auto voor de RDW 0-komma-0-noppes-nada mankeerde en dat het NL-kenteken geen enkel probleem is. Ze waren daar zelfs zo vriendelijk om er zoveel mogelijk spoed achter te zetten, i.v.m. de Brabantrit a.s. zaterdag. Maar dat betekent dat het kenteken dus uiterlijk vrijdagochtend in de bus moet zitten, en ik dan vrijdag nog platen moet laten maken. Moet te doen zijn, als de RDW het waar kan maken en Post.nl ook een beetje meewerkt.
MAAR... Dankzij het 1 Europa kon de RDW het betreffende TüV-goedkeuringsbewijs wat bij mijn BMW'tje zit, niet overnemen als zijnde APK. Het is wel officieel TüV, maar lijkt een of ander individueel keuringsbewijs te zijn wat niet door de RDW als APK mag worden overgenomen

. Dat betekent dat ik dus ook nog, als het bovenstaande allemaal al meezit, ook vrijdag nog voor een APK moet zorgen. En ik mag dan nog deels in de ziektewet zitten, vrijdag moet er toch ook nog een (groot) deel van de dag gewerkt worden. Zie het dus heel somber in, realistisch zelfs als eigenlijk onmogelijk dat ik zaterdag bij de Brabantrit kan zijn. Wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar dit wordt wel een heel grote uitdaging...
Baal er enorm van. Vantevoren alles goed uitgezocht, maar dat er dan allerlei verschillende TüV-keuringsbewijzen kunnen bestaan word je nergens verteld.
Maar goed, de auto staat nu bij mij voor de deur en behalve de koude start loopt 'ie fantastisch. CO is door de garage trouwens ook al afgesteld, daar ligt het probleem van de koude start niet aan. Het signaal dat er wat extra benzine moet worden ingespoten bij koude motor, komt niet door. Waar dat door komt is dus de vraag.
Klein bewijs dat m'n aanwinst eindelijk thuis is:
Blijf duimen, het is nog geen zaterdag!
Greetz,
Walter.